Airbag lampje, heb ik weer.

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

BMWRay
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 10:24 am    Onderwerp: Airbag lampje, heb ik weer. Reageren met citaat

Hallo jongens, ik heb weer wat met mijn E39 uit 1998. Let op hè, dit is echt een raar verhaal.Als mijn vrouw het zonneklepje naar beneden doet en het schuifje voor de spiegel open schuift gaat alle interieurverlichting branden alsmede het airbag lampje, gaat de stuurwielbediening uit en schakelt de radio helemaal uit en ook stopt de kachel met blazen.
Als ze het schuifje weer dicht doet gaat de verlichting uit en na een tijdje gaan de radio en de kachelblower weer aan maar de stuurwielbediening blijft uit en het airbag lampje blijft branden tot ik de auto uit zet.
De ene keer is dan het airbaglamje uit maar de andere keer blijft het branden...Is er iemand die mij kan vertellen wat mijn auto mij zeggen wil?Alvast bedankt,Ray
Terug naar boven

Vakman Ruud

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 12:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Waarschijnlijk sluiting in de schakelaar van de spiegelschuif.
De sluiting veroorzaakt dan een signaal in de LCM waardoor die in de war raakt en dat pas later kan herstellen(resetten)
Je moet dit verhelpen want de LCM kan het bij een grote storing opgeven en kost ca 350 Euro. Het best is een nieuwe klep.Ik heb hetzelfde meegemaakt met het lampje van de Angel Eyes, maakte sluiting gevolg geen stadslicht, dimlicht links, knipperlicht rechtsachter en geen remlicht rechtsachter.
Na een nieuw lampje (12,90) en resetten van de LCM werkte alles weer.
Succes.
Ruud
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Mike
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2008 9:22 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste Ray, heel misschien probeert je E39 wel te zeggen dat ie je vrouwtje niet zo mag!
Kan best zijn dat je E39 jaloers is op haar of andersom.....!Mijn vrouwtje zegt me ook altijd dat ik meer aandacht aan mijn E39 besteed dan aan haar. Alhoewel ze vindt het zelf ook een mooie auto en mag graag er flink het het gaspedaal intrappen als ze eenmaal achter het stuur zit...dan zit ik ernaast en geniet ik ook gewoon!!! Geweldig als vrouw een grote auto weet te besturen.Maar rij anders even langs de BMW dealer die kunnen alles voor je doormeten.
En met een beetje geluk komen ze er wel achter waar de oorzaak ligt.Gr,Mike
Terug naar boven

BMWRay
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2008 5:06 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt jongens, het is alweer een stuk duidelijker. Mike ik denk dat je gelijk hebt, ik ga vanaf nu nog meer aandacht aan mijn E39 geven, Je weet maar nooit...
Zal mijn wederhelft ook leuk vinden....Thanx, Ray
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW Algemeen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum