Automaat in BW 5 serie (E60)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

Michael M
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2009 11:30 pm    Onderwerp: Automaat in BW 5 serie (E60) Reageren met citaat

Ik heb een vraag over de autaomaat in een BMW 5 serie sedan (E60). Ik wil binnen een half jaar een 2e hands BMW 5 E60 sedan gaan kopen (uit 2003/2004), ik heb nu nog een Jaguar x type 2.5 sport.

Nu heb ik een vraag over de automaat. zijn er 2 verschillende automaten verkrijgabaar op de 5 serie? Want in de autoweek review hebben ze het het over een steptronic automaat die heel traag zou zijn en dat je dan veel beter de sequentiële transmissie kan nemen.

Nu snap ik dit niet helemaal want als ik bij autoweek in de database kijk staat er bij een 5 serie automaat altijd bij dat het een sequentiële transmissie is.

Is de automaat van de 530i executive nou traag of niet? In het artikel wordt gesproken over een acceletratie van 8,3 ipv van de7.1 fabrieksopgave, dat vind ik nogal een groot verschil.

link naar de review
http://www.autoweek.nl/autotest/1107/BMW-530i-Executive

het gaat mij dan met name om dit stuke:

>>>>>>>>>
De door ons geteste versie is voorzien van de optionele Steptronic zestrapsautomaat. De drielitermotor heeft er geen enkele moeite mee deze rijdende suite voort te stuwen, maar de automaat is domweg traag. Uit ervaring weten we dat de optionele sequentiële transmissie veel directer reageert. In de sprint naar 100 km/h komt deze tekortkoming sterk aan het licht, we meten 8,3 seconden tegen een fabrieksopgave van 7,1.
>>>>>>>>>>

Onderaan komen er ze nog even kort op terug:
Tip: kies toch voor de handbak! Of, als het budget het toelaat, de sequentiële versnelling.
Terug naar boven

peerke
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Aug 10, 2009 3:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

De sequentiele bak is de SMG bak, erg prijzig maar wel fijn!
Terug naar boven

Michael M
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Aug 10, 2009 11:07 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor de info. Maar hoe is de standaard versnellingsbak bij de bmw 5 serie (E60 5301 / 530d)? Is deze echt zo traag? Zou ik toch wel zonde vinden.
Terug naar boven

Huub Roem
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Aug 28, 2009 12:53 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

In mijn beleving is deze inderdaad trager als hetzelfde type maar dan E39 model. Onlangs nog proefritten gemaakt en uiteindelijk voor een recente E39 gekozen.....
Terug naar boven

Gast
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2009 11:40 pm    Onderwerp: E60 automaat Reageren met citaat

Traagheid valt nogal mee vind ik (heb zelf een 525i E61 met de standaard steptronic bak)

Die automaat heeft drie standen: normaal, sport en manueel.

In de sportstand schakelt hij zondermeer vlot.

In de praktijk gebruik ik echter meestal de N stand.
Het is leuk om een kwartiertje te boenderen maar zo'n auto rijdt je normaal gesproken toch "normaal"
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum