| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Karel Gast
|
Geplaatst: Ma Okt 06, 2008 11:40 pm Onderwerp: Niveauregeling gestoord / uitgevallen |
|
|
525D touring E61. Ik krijg regelmatig de melding niveauregeling gestoord of uitgevallen (meestal op vochtig of kouder weer). De melding is echter vals. Volgens de dealer is er iets mis met de electronisch terugmelding, het systeem werkt wel goed. Reparatie zou ca. Eur 900 zijn onderdelen en arbeid. Erg veel geld om een valse melding weg te krijgen.
Ik zou graag zelf eens willen onderzoeken of het met wat eenvoudige middelen te verhelpen is. Ik weet alleen dat het systeem in het rechter achterspatbord zit, maar geen idee hoe erbij te komen.
Iemand een suggestie? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Herwig Gast
|
Geplaatst: Di Nov 11, 2008 10:10 am Onderwerp: niveauregeling uitgevallen |
|
|
| Ik heb hetzelfde type wagen en bij meld hij onder die weersomstandigheden ook hetzelfde . Maar nu gaat het van kwaad naar erger .Vervolgens meld hij abs uitgevallen ,dan stuurbekrachtiging, dan de gps en dan de radio en vervolgens valt hij stil en doet hij niets meer. Weet iemand hiervoor raad want dit vind ik toch niet meer normaal dat BMW hierop zelf niet reageert vermits we duidelijk niet de enigen zijn ! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Gast
|
Geplaatst: Wo Dec 10, 2008 10:44 am Onderwerp: Re: Niveauregeling gestoord / uitgevallen |
|
|
| Karel schreef: |
525D touring E61. Ik krijg regelmatig de melding niveauregeling gestoord of uitgevallen (meestal op vochtig of kouder weer). De melding is echter vals. Volgens de dealer is er iets mis met de electronisch terugmelding, het systeem werkt wel goed. Reparatie zou ca. Eur 900 zijn onderdelen en arbeid. Erg veel geld om een valse melding weg te krijgen.
Ik zou graag zelf eens willen onderzoeken of het met wat eenvoudige middelen te verhelpen is. Ik weet alleen dat het systeem in het rechter achterspatbord zit, maar geen idee hoe erbij te komen.
Iemand een suggestie? |
Ik heb net een BMW530D gekocht (2ehands) en ik heb dezelfde problemen. Als je hem dan ff parkeert en herstart dan is en blijft de melding weg. Idd valse melding dus. Het lijkt me dat BMW dit kostenloos zou moeten herstellen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
erik Gast
|
Geplaatst: Za Mei 16, 2009 6:18 pm Onderwerp: |
|
|
| we hebben een 535D touring en bij ons geeft hij (ook met goed weer) niveauregeling uitgevallen. ik heb dit niet van BMW verwacht. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
herwig Gast
|
Geplaatst: Zo Okt 25, 2009 11:36 am Onderwerp: |
|
|
| heb een 525 d van 2005 en mijn auto meldde ook steeds deze fout , vooral bij vochtig weer. Heb dan de zekering van de compressor uitgetrokken en terug gestoken na 10 sec . Daarna nooit meer deze melding gehad. Volgens de garagist had ik hem "gereset" hierdoor . (vragen ze anders 45 € voor !) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Kingfisher36 Gast
|
Geplaatst: Za Nov 28, 2009 4:37 pm Onderwerp: |
|
|
@Herwig,
Mag ik vragen welk nummertje die zekering heeft? Ik heb in de zekeringkast en op bijbehorend lijstje gekeken, maar kon niet ontdekken welke zekering die van de niveauregeling is. Mijn lijstje is in het Duits (import auto) en het enige wat er op lijkt is iets wat omschreven staat als secundaire luchtpomp (nr.2). Is dat de zekering van de compressor?
Ik heb het probleem met de niveauregeling ook, gisteren kwam daar zelfs een storing Dynamic Drive bij, terwijl ik die helemaal niet heb! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Gast
|
Geplaatst: Ma Nov 30, 2009 9:54 am Onderwerp: Re: Niveauregeling gestoord / uitgevallen |
|
|
Iemand een suggestie? |
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Gast
|
Geplaatst: Ma Nov 30, 2009 10:13 am Onderwerp: Re: Niveauregeling gestoord / uitgevallen |
|
|
Eveneens de alarmmelding voor niveauregeling uitgevallen. Pomp sloeg niet meer aan . Radio werkte eveneens niet meer + ruitewisser achteraan ook niet. Bij onderzoek bleken de schakelrelais + electronische modules onder water te staan waarschijnlijk door een lek aan de dakrails. Die electronica zit onder het reservewiel. De beschermkap waar het wiel inligt moest eveneens gedemonteerd worden. Batterij stond eveneens onder water.Alles netjes gedroogd mat haardroger. Radio werkt terug ,ruitewisser ook. Niveauregeling niet. Waarschijnlijk is er een van die sturingsdozen stuk of is de zekering van de pomp stuk of de pomp zelf. Dit heb ik nog niet kunnen achterhalen. Heeft iemand ervaring met dergelijk probleem laat het me gerust weten. Deze morgen was mijn batterij wel helemaal leeg. Misschien is er nog meer aande hand.
Groeten
patrick Maes
| Anonymous schreef: |
Iemand een suggestie? |
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Jan-Willem Gast
|
Geplaatst: Za Dec 05, 2009 1:16 pm Onderwerp: niveauregeling uitgevallen |
|
|
@ Patrick Maes
Ik heb ongeveer dezelfde problemen met mijn E61 ook met panoramadak: niveauregeling uitgevallen, geen radio-ontvangst en bij mij zijn ook nog de afstandsbediening voor deurvergrendeling en de PDC uitgevallen. Wellicht staat het PDC probleem hier los van. De achterruitenwisser doet het wel.
Er is lekkage geweest via het dak gezien de vlekken aan het plafond rechtsachter. Er was ook vocht aanwezig in het opbergvakje bij de EHBO set. Ik lees dat jij met de fohn bent beziggeweest onder het reservewiel en dat dit heeft geholpen. Kun je iets meer vertellen wat daar zit? Heb jij ook onderdelen moeten vervangen?
Over het uitvallen van de niveauregeling; Ik krijg een foutmelding en daarmee ook vaak een harde, stugge achtervering. Alsof er geen enkele luchtvering meer is dus vermoedelijk een probleem met de pomp. Kan ook vaak een compressorachtig geluid horen afkomstig van de onder de rechterbumper. BMW vertelde dat dit probleem vooral bij de oudere E61's (2004/2005) voorkomt. Hij staat nu bij de garage. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Patrick maes Gast
|
Geplaatst: Ma Dec 07, 2009 9:33 am Onderwerp: Re: niveauregeling uitgevallen |
|
|
Die onderdelen zitten onder het reservewiel. Je moet wel de bak waar het reservewiel inligt demonteren (voorzichtig voor beschadigingen) Daaronder zit een zwart stuk isomo. Daarop zitten die electronische sturingen en relais.(Pdc ,radioontvangst, sturin van niveauregeling en 3 relais) Het zijn die die ik gedroogd heb met de fohn. Alles werkt terug uitgenomen de niveauregeling en nu en dan de sluiting van de 5e deur.(waarschijnlijk een van die relais, hebt u ook dat probleem?
Ik heb de niveauregeling nog niet verder testen omdat de garage geen zo'n sturingsdoosje op stock had. Dus ik weet nog altijd niet of het de pomp en/of de sturing (witte doosje)
Ik heb ongeveer dezelfde problemen met mijn E61 ook met panoramadak: niveauregeling uitgevallen, geen radio-ontvangst en bij mij zijn ook nog de afstandsbediening voor deurvergrendeling en de PDC uitgevallen. Wellicht staat het PDC probleem hier los van. De achterruitenwisser doet het wel.
Er is lekkage geweest via het dak gezien de vlekken aan het plafond rechtsachter. Er was ook vocht aanwezig in het opbergvakje bij de EHBO set. Ik lees dat jij met de fohn bent beziggeweest onder het reservewiel en dat dit heeft geholpen. Kun je iets meer vertellen wat daar zit? Heb jij ook onderdelen moeten vervangen?
Over het uitvallen van de niveauregeling; Ik krijg een foutmelding en daarmee ook vaak een harde, stugge achtervering. Alsof er geen enkele luchtvering meer is dus vermoedelijk een probleem met de pomp. Kan ook vaak een compressorachtig geluid horen afkomstig van de onder de rechterbumper. BMW vertelde dat dit probleem vooral bij de oudere E61's (2004/2005) voorkomt. Hij staat nu bij de garage.[/quote] |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Gast
|
Geplaatst: Ma Dec 07, 2009 9:41 am Onderwerp: Re: niveauregeling uitgevallen |
|
|
| Patrick maes schreef: |
Die onderdelen zitten onder het reservewiel. Je moet wel de bak waar het reservewiel inligt demonteren (voorzichtig voor beschadigingen) Daaronder zit een zwart stuk isomo. Daarop zitten die electronische sturingen en relais.(Pdc ,radioontvangst, sturin van niveauregeling en 3 relais) Het zijn die die ik gedroogd heb met de fohn. Alles werkt terug uitgenomen de niveauregeling en nu en dan de sluiting van de 5e deur.(waarschijnlijk een van die relais, hebt u ook dat probleem?
Ik heb de niveauregeling nog niet verder testen omdat de garage geen zo'n sturingsdoosje op stock had. Dus ik weet nog altijd niet of het de pomp en/of de sturing (witte doosje)Ik denk dat we inderdaad met dezelfde problemen zitten. De pomp van de niveauregeling zit onder de rechterbumper. Die kun je nu en dan inderdaad horen draaien (=normaal) Anders ben ik enorm tevreden van het voertuig (ongeveer 2 jaar in bezit)model 2005
Groeten
Patrick Maes
Over het uitvallen van de niveauregeling; Ik krijg een foutmelding en daarmee ook vaak een harde, stugge achtervering. Alsof er geen enkele luchtvering meer is dus vermoedelijk een probleem met de pomp. Kan ook vaak een compressorachtig geluid horen afkomstig van de onder de rechterbumper. BMW vertelde dat dit probleem vooral bij de oudere E61's (2004/2005) voorkomt. Hij staat nu bij de garage. |
[/quote] |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Jan-Willem Gast
|
Geplaatst: Ma Dec 07, 2009 2:32 pm Onderwerp: niveauregeling uitgevallen |
|
|
Bedankt Patrick,
Ik denk dat ik de garage maar eens bel hierover bel zodat ze het probleem wellicht sneller gevonden hebben en niet teveel onderzoekskosten gaan rekenen. Ja dat kunnen ze goed bij BMW  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|