BMW 530D E61 telefoonvoorbereid.

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

Andries
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2009 7:11 pm    Onderwerp: BMW 530D E61 telefoonvoorbereid. Reageren met citaat

Het is mij niet helemaal duidelijk... heb ik een auto die "telefoonvoorbereiding" heeft en moet ik blijkbaar toch nogal wat euri betalen om een werkende telefoon ingebouwd te hebben... wat is nou die voorbereiding? Alleen de kabeltjes? Moet ik nou alsnog de boordcomputer laten upgraden? en hoe zit dat met de bluetooth functie die ik ook tegenkom... Weet iemand dit of is er een wat goedkopere oplossing dan die de dealer geeft?

plz. help.....
Terug naar boven

AJBMW
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Sep 13, 2009 8:57 pm    Onderwerp: Telefoon Reageren met citaat

Kun je even aangeven wat er gedaan moet worden (door de dealer?) en wat het kost ? Ik heb net een E61 uit Duitsland gehaald en software even laten aanpassen en nederlandse taalversie installeren en alles werkt prima , ook de NOKIA PDA E71.
Terug naar boven

Gast

BerichtGeplaatst: Ma Sep 14, 2009 7:00 pm    Onderwerp: Re: BMW 530D E61 telefoonvoorbereid. Reageren met citaat

Andries schreef:
Het is mij niet helemaal duidelijk... heb ik een auto die "telefoonvoorbereiding" heeft en moet ik blijkbaar toch nogal wat euri betalen om een werkende telefoon ingebouwd te hebben... wat is nou die voorbereiding? Alleen de kabeltjes? Moet ik nou alsnog de boordcomputer laten upgraden? en hoe zit dat met de bluetooth functie die ik ook tegenkom... Weet iemand dit of is er een wat goedkopere oplossing dan die de dealer geeft?

plz. help.....

Je hebt telfoonvoorbereiding waarbij alleen de draadjes en de microfoon aanwezig zijn en je hebt de Bluetooth voorbereiding waarbij deze aanwezig is.
Als je in het iDrive menu bladert, kun je dan bij communicatie het Bluetooth carkit menu in? Zo ja dan is hij aanwezig. Zo nee dan is hij niet aanwezig en zal er een en ander moeten gebeuren.
Kijk eens links achter in de kofferruimte achter de bekleding of daar een module zit (ULF module) met een Bluetooth logo erop. Kan zijn dan je hem los moet schroeven of je bekleding verder los moet maken.
Zit er niets dan heb je alleen kabels, zit er een module dan heb je hem waarschijnlijk al erin zitten.
Vraag bij de dealer eens om een uitdraai van de uitrusting, hiervoor hebben ze je VIN nodig (laatste 7 cijfers van je chassisnummer). Hierbij kun je precies zien wat er af fabriek opzat...
Succes en laat even weten hoe het is afgelopen!
Terug naar boven

BJRK
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Feb 07, 2010 7:42 pm    Onderwerp: Re: Telefoon Reageren met citaat

AJBMW schreef:
Kun je even aangeven wat er gedaan moet worden (door de dealer?) en wat het kost ? Ik heb net een E61 uit Duitsland gehaald en software even laten aanpassen en nederlandse taalversie installeren en alles werkt prima , ook de NOKIA PDA E71.

Ik heb zelf afgelopen week een E61 530D uit Duitsland gehaald.
Heb ook een NOkia E71, maar dat werkt dus niet.....
Hoe heb je dit werkend gekregen?
Alvast bedankt
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum